Wordpress

WordPress ile Gelişmiş Bloglama

WordPress ile Blog Endüstrisine Giriş Yapın

Her boyutta bir blogunuz varsa veya büyük bir blog büyütmek istiyorsanız bu makale tam size göre.

İçerik Akışınızı Yönetmek için Basit Araç

WordPress’in içinde mi çalışıyorsunuz ve blogunuzun içeriğini yöneten birden fazla yazarınız veya başkaları mı var? Elektronik tablolar ve Google Dokümanlar ile uğraşmak yerine WordPress için EditFlow eklentisini deneyin. EditFlow, örneğin yalnızca editörler tarafından görülebilen şeyleri yapmanıza izin veren bir eklentidir. Yorumu sadece editör olan kişiler görebilir. Hemen yazının içinde bir diyalog kurabilirsiniz! Kolay bir şekilde yazılmış tüm makaleleri görebilmeniz için aranabilir ve sıralanabilir bir takvim sağlar. İçerik akışınızı yönetmek için kenar çubuğuna “görüntülere ihtiyaç duyar” ve diğer yorumları yayınlayabilirsiniz.

Blog yazmaya başlamak için çok mu geç?

Yeni bir blogger olarak çok geç olduğunu düşünebilirsiniz. Diğer başarılı blog yazarlarının çok fazla avantajlı olduğunu düşünebilirsiniz. Bloglama ile herhangi bir kişi bir ses geliştirebilir. Artık blog yazmaya başlayan insanlar çok geç değil. Kesinlikle daha karmaşık ve çok daha fazla blog var, ancak bu, ağ kurma ve daha hızlı büyüme fırsatları sunuyor. Bugün blog yazan pek çok insan varken, tamamen aynı deneyimlere, hikayelere, becerilere ve bakış açılarına sahip olan kimse yok. Sahip olduğunuz benzersiz olanı kullanın. Blog endüstrisine girmenin harika bir yolu.

Blog Ziyaretçilerinizi Çekme ve Etkileme Teknikleri

Başarılı bir bloga giren editoryal karışım değişir. Ancak çoğunlukla, başarılı blog editörleri her hafta (Perşembe veya Cuma) hafta sonu için ipuçları içeren bir haber bülteni yayınlar. Bir yazar ekibi ve birkaç misafir yazar ile günlük iki orijinal makale yayınlanmaktadır. Mümkün olduğu kadar çok sosyal ağla etkileşim kurmak çok zaman alır. Bu nedenle, başarılı olmak için kaynaklarınızı planlamalı ve stratejik olarak programlamalısınız. Hafta boyunca, ziyaretçilerin haftanın başlarında yayınlanan eğitimleri alıp geliştirmeleri için genellikle bir “meydan okuma” görevi vardır.

Bloglama Modeli:

İnsanlar, ilham aldılarsa, öğreticileri okuma olasılıkları çok daha yüksektir. Benzersiz bir blogun başarısı için kullanılan anahtar şeyler, başarılı bir editoryal modeli içerir. Her blog farklıdır, ancak çoğunlukla bu editoryal takvim çalışır.

Yazım takvimine üç şey ekleyin:

  1. Bilgi – 90%
  2. Esin
  3. Etkileşim

Bunların hepsi ücretsiz içerik. Haftada dört gün, günde iki kez gönderiler ve ayrıca hafta boyunca yayınlanan ipuçlarını ve anahat bilgilerini toplamak için haftada bir özet bülten.

Uzun Biçimli İçerik Nedir ve Neden Çalışır?

Uzun biçimli içerik, bloglarda çok iyi giden bir trend. Uzun biçimli içerik “daha etli” içerik olarak adlandırılabilir. Tipik haber dostu içerik 500-800 kelime aralığındaki makaleleri içerirken, uzun biçimli içerik farklıdır. Tipik bir blog yazarının ortalama içerik parçası yaklaşık 1.000 kelime veya daha azdı. Makaleler, anahtar kelime optimizasyonu da dahil olmak üzere ağırlıklı olarak SEO’ya odaklandı. Bu stratejideki tek sorun mu? Blogcular çok fazla arama trafiği alıyordu, ancak çok fazla geri dönüş trafiği, doğrudan trafik veya marka aramaları almıyordu ve kullanıcı etkileşimi metrikleri – hemen çıkma oranı ve sitede geçirilen süre gibi şeyler – oldukça düşüktü.

Öte yandan, uzun biçimli içerik yalnızca arama motorları tarafından ödüllendirilmez, aynı zamanda okuyucularda yankı uyandırır. Bir kitleye tonlarca değer sağlayan daha uzun, daha derinlemesine içerik oluşturarak, blog yazarlarının içerik stratejisi, iyileştirilmiş katılım metrikleriyle başarıya ulaştı.

İdeal Blog İçeriği Boyutu

İstatistiksel verilere dayalı olarak, ideal blog gönderisinin okunması yedi dakika sürer ve yaklaşık 1.600 kelime uzunluğundadır. Bu, hafif bir okuma değil, ekstra zaman ve yatırıma değer, çünkü bazı blog editörleri uzun biçimli içerikle sitede geçirilen ortalama sürenin üç kattan fazla arttığını bildiriyor!

Ekstra İçerik Fikirleri

Yarışmalar (ödüllü) ve anketler (veya tartışmalar) önemlidir. Topluluk ve katılım anahtardır. Bir okuyucunun sitenizde “yapmasını” sağlayabileceğiniz her şey önemlidir. İkincisi, size okuyucularınız hakkında çok şey öğretir. Ayın sonunda, verileri yeniden ziyaret etmek için bir takip yazısı içeren aylık bir anket okuyucular için yararlıdır. Ek olarak, diğer bloglar, içeriğinizi bağlantı kurmak isteyecekleri iyi araştırma verileri olarak değerlendirecektir.

Forumlar – biraz eski okul teknolojisi olmasına rağmen, okuyucular için hala ilgi çekicidir. Okuyucular tartışabilir ve kendi fikirlerinin bazılarını gösterebilirler. Forumların kurulumu kolaydır ve çoğu durumda web barındırma sağlayıcınız size kullanımı kolay ücretsiz bir araç sunar.

İşlevsellik Geliştirme Eklentileri

Uzun biçimli içeriğin büyümesiyle, kullanıcı makalenin tamamını okumak için aşağı kaydırır. Bu, çoğu durumda kenar çubuğu öğelerinin yukarı kaydırılmasına veya geçici olarak kaybolmasına neden olur. En önemli kenar çubuğu öğelerinden bazılarını görünür tutma ve kalıcı kalma yeteneği, mevcut bir bloga eklemek için harika bir çözümdür.

  • Kayan Kenar Çubuğu
  • Işık kutuları
  • Canlı kutulardan çık
  • Posta kutularının sonu görünüyor
  • Kullanıcının sayfanın sonuna geldiğinde ne görmesini istiyorsunuz? Orada farklı bir şey sunabilirseniz, sayfa görüntülemelerini veya bülten abonelerini artırabilirsiniz.

Bu eklentileri nereden edinebilirim?

Bu eklentilerin çoğu WordPress.com’da mevcuttur. Profesyonel blog yazmaya yönelik daha spesifik bir eklenti arıyorsanız, problogger.com’a katılmayı düşünebilirsiniz. problogger.com/download-center’a üye olursanız, profesyonel bloglama için geliştirdikleri tüm eklentileri bulacaksınız.

Blogcular için eklentiler şunları içerir:

  • facebook izleme,
  • Yapışkan Üst Çubuk haberci,
  • Görüntüleri blogunuza çekmek için titreme eklentisi
  • EasyDigitalDownloads – tüm e-Kitap satışlarınızı WordPress içinden yönetin
  • WordPress editoryal takvimi – planlanan tüm gönderileri görselleştirmeye yardımcı olur ve gönderi tarihini değiştirmek için sürükleyip bırakabilirsiniz

Web Sitenizden Para Kazanma

İçeriğinizden para kazanmanın birçok yolu vardır. Yalnızca birkaçıyla sınırlıysanız ve mevcut tüm para kazanma seçeneklerini test etmek için çok fazla zaman harcayamıyorsanız, enerjinizi e-Kitaplar ve bağlı kuruluş bağlantılarıyla sınırlayabilirsiniz.

e-Kitaplardan Para Kazanma

e-Kitaplar karlı bir gelir akışıdır. Yılda 4-5 e-Kitap çıkarırsanız, yıllar içinde size iyi bir gelir sağlar. E-Kitap yazmak ve yayınlamak, farklı bir makalede özetlenecek olan tam bir stratejidir. Bu para kazanma stratejisini tam olarak açıklamak için ihtiyaç duyulan çok fazla bilgi var.

Daha Fazla Para Kazanma Fikirleri

Amazon bağlantıları gibi ortaklık promosyonları da iyi bir gelir sağlar. Bülten reklamları ve afiş reklamları da bir yayıncı olarak kazançlı olabilir. İçeriğinizle üst düzey bir hedef sunuyorsanız, eski moda Google AdSense bir blogcu için karlı olabilir. Doğrudan satış açısından yenmek zor. Tüm para kazanma işlemlerinde olduğu gibi sabırlı, ısrarcı olun ve yalnızca yüksek kaliteli, orijinal içerik kullanın.

Bloglar için Web Barındırma

Çoğu blogcu WordPress kullanırken, hala b2evolution veya diğer blog araçlarını kullanan bazı blogcular var. Çoğunlukla, tüm web barındırma sağlayıcıları WordPress’i ücretsiz olarak sunar. Pazarlıklı bir bodrum web barındırıcısına veya eklenti yardımı veya geçiş yardımı ile WordPress’te gerçekten uzmanlaşmış bir ortağa ihtiyacınız olup olmadığı sorusu gerekli olabilir. Her blog farklıdır ve kullandığınız web barındırma türü, işletme sahibi olarak sizin karar vermeniz gereken bir şeydir. Reklamverenlerin, küçük trafikle bile uyum sağlamak isteyeceği bir marka oluşturun, gerçekten iyi konularınız varsa, blogunuzla güzel bir yaşam kazanabilirsiniz.



Source by Stephanie Rosendahl

Ahmet CEYLAN

About Author

Şunlar da hoşunuza gidebilir

Wordpress Wordpress Dünya

Windows XP Kullanarak Yerel WordPress Kurulumunu El İle Güncelleme

Giriş Kısa süre önce WordPress’i 2.8’den 3.0’a güncelledim. WordPress’in Codex’i dahil olmak üzere çoğu öğretici, web barındırıcınızın sunucusunda depolanan canlı
E-Ticaret Wordpress Wordpress Dünya

2018’de WooCommerce Tema Geliştirme Eğitimi

WooCommerce son yıllarda büyük bir tanınırlık kazandı ve popülaritesi kimseden saklanmıyor. Tüm temel ve gelişmiş özelliklerle dolu, dünyanın en sevilen